Iskolánk 43 tanulója 5 nevelő kíséretében idegen nyelv gyakorlása céljából négy napot töltött Ausztriában.

A szerdai, kora reggeli indulást követően, először Graz városával ismerkedtünk. A Székesegyházban eltöltött idő után, a várhegyről csodálhattuk meg a város panorámáját.  Innen túránk a mesterségesen kialakított Mura-szigetre vezetett.   A késő délutáni órákban érkeztünk meg Felső-Ausztria egyik járási székhelyére, Steyr-be, ahol elfoglaltuk szállásunkat egy ifjúsági szállón.

Csütörtökön egyórás hajókirándulást tettünk a Mondsee-n. Rövid autóbuszozást követően bányász ruhába bújva a halleini sóbányát látogattuk meg. Kisvonat röpített minket a hegy gyomrába, majd rövidfilm segítségével bepillantást nyertünk a fehér aranyért vívott küzdelembe és a sóbányászok életébe. A bányában sétálva Németországba is átcsusszantunk, ekkor már 210 méter mélyen jártunk a tengerszint alatt. A nap zárásaként a gyerekek nagy örömére megvacsoráztunk a Mc Donald’s-ban.

Pénteken, Bad Ischl-ben belekóstoltunk az osztrák télbe. A Katrin-hegy 1415 méteres magasságába repített a felvonó. A csúcson nagy örömünkre szakadó hóesésben hógolyózhattunk, csúszkálhattunk. Kirándulásunkat a sziklákra épült, egy utcás tóparti városkában, Hallstattban folytattuk. A szirten található Mária Mennybemenetele plébániatemplom érdekessége volt a három szárnyas oltár.

Szombaton hazafelé vettük az irányt. St.Pöltenben kisvasúttal tekintettük meg a város nevezetességeit. A csodálatos szépségű barokk stílusú dóm varázslatos látványt nyújtott számunkra. A lélekemelő élmény után, közeledve Magyarországhoz, a Myrafälle vízesés mentén indultunk gyalogtúrára.

Elfáradva, de lelkileg feltöltődve, élményekben gazdagon érkeztünk haza.

Comments are closed.

Ugrás az oldal tetejére »