Lourdes-i zarándoklat

2017.05.12., Hírek rovat

Május 1-től május 6-ig Fuchs Tibor atya vezetésével indult zarándoklat az ajkai Jézus Szíve Plébániáról a Szűzanya 19. századi jelenésének helyére, a franciaországi Lourdes-ba.

Május elsején, hétfőn már kora hajnalban gyülekeztünk, hogy megkezdjük két napos buszos utazásunkat franciaországi úticélunk felé. Székesfehérváron csatlakozott hozzánk még néhány zarándoktárs, illetve idegenvezetők, Szilvia. Első napunk az utazásról szólt, kisebb pihenőket tartva este értük el olaszországi szálláshelyünket, a Ligur-tenger partján fekvő Pietra Liguret.

Utunk nagyon szép helyeken vezetett, keresztülhaladtunk a csodálatos Szlovénián, a Pó-síkságon, majd Genova mellett elhaladva megpillanthattuk már a Földközi-tengert és a lenyűgöző hegyeket.

Másnap reggel folytattuk utunkat az olasz, majd a francia Riviéra mentén haladó autópályán, ahonnan csodás panoráma tárult elénk, bármerre is pillantottunk ki a buszból, közben idegenvezetőnktől érdekesebbnél érdekesebb történeteket, információkat hallhattunk a környező városokról, pl. Monacoról és a monacoi hercegi családról is többek között. Délután értük el a pápák városát, Avignont, ahol rövid pihenőt tartva besétáltunk az óvárosba és megcsodáltuk kívülről a pápák álal a 14. században felépített palotát, székesegyházat és az óváros gyönyörű történelmi épületeit.

Estefelé végre megérkeztünk várva várt célunkhoz, Lourdes-ba, ahol vacsora után szentmisével hangolódtunk rá a hely meghitt, áhítatos lelkületére. Szállásunk a Cité Saint-Pierre zarándokházakban volt, ahol a francia zarándoktársakkal együtt teljes ellátásban részesültünk. Első Lourdes-ban töltött napunk délelőttjén sok ezer hívővel együtt vettünk részt a nagy nemzetközi szentmisén, melyet a Francesco Moraglia velencei érsek mutatott be Lourdes óriási modern földalatti bazilikájában. Megható volt látni, hogy mennyi beteg embertársunk volt jelen és fordult bizalommal a Szűzanyához és az Úr Jézushoz. Ilyen alkalmakkal mindig átjár az Anyaszentegyházhoz való tartozás és az Egyház egyetemességének öröme, hogy a különböző népek gyermekei – akik mind Isten gyermekei vagyunk – , együtt ünnepeltük az Eucharisztiát.

Délután bejártuk „Bernadett útját”, a templomtól, melyben a kút áll, melyben megkeresztelték, a malmon át, ahol gyermekkorát töltötte egészen a régi börtönépületig, ahol elszegényedése után lakott a családja, és amely a jelenések ideje alatt is otthonául szolgált.

Majd megtekintettük jelenések barlangját és a három templomból álló együttest, amely Lourdes főterén áll és a képeslapokról is biztosan sokaknak ismerős. Délutáni szabadprogramunk során elmélyülhettünk az imában, megnézhettük a jelenési barlangot vagy akár részt is vehettünk a betegek körmenetén, ahol imádkozva vonultunk a betegekkel és segítőikkel a Szent Bernadett Bazilikától a föld alatti bazilikához. A lourdes-i Massabielle-barlangban a Szűzanya által fakasztott forrás vizében sok csodás gyógyulás történt az idők folyamán, manapság is lehetőség van a kialakított medencékben megfürödni benne, amit Tibor atya sem hagyott ki. Az ivókutakból pedig ivásra vagy elvitelre is lehet vizet vételezni.

Este gyertyás körmeneten vettünk részt, amely a jelenési barlangtól indul és megkerüli a templom előtti hatalmas teret, miközben a sokaság együtt imádkozza a rózsafüzért és Mária énekeket énekel. Csodálatos volt látni a sok gyertyát, ahogy az „Ave ave ave Maria” refrénre a magasba emelkedtek és különböző nyelveken együtt kérni a Szűzanya közbenjárását.

Második lourdes-i napunk egyedülálló élménnyel indult, ugyanis a Massabielle-barlangnál vehettünk részt magyar nyelvű Szentmisén, melyet Tibor atyával a veszprémi Szent Mihály Bazilika éppen Lourdes-ban tartózkodó plébánosa, Nagy Károly atya mutatott be. Majd reggeli után a templom melletti domb oldalába épített, ember nagyságú szobrokból álló keresztúti stációknál végeztük el a keresztúti áhítatosságot. Nagy büszkeség töltött el minket a 10. állomásnál, ahol emléktábla igazolta, hogy ezt a stációt Magyarország katolikusai állíttatták 1912-ben.

Délután rövid bevásárlást követően ismét szabad programunk volt, melynek során volt lehetőségünk egyéni imára, nézelődésre, ajándéktárgyak beszerzésére és nem utolsó sorban palackjaink, kannáink megtöltésére lourdes-i forrásvízzel, hogy az otthoniaknak is jusson az áldásokból, melyekben mi ezen a szent kegyhelyen részesülhettünk. Este ismét részt vettünk a gyertyás körmeneten, majd búcsút vettünk a csodálatos esti fényekben úszó kegytemplomtól.

A visszaúton még megálltunk Carcassonne váránál, ami a katar eretnekek épségben megmaradt középkori vára, erődítménye volt, manapság kis üzleteket, kávézókat találunk a középkori hangulatú kis sikátorokban. Kár lenne kihagyni, ha valaki arra jár. Hazafelé vezető utunk immár második napján egy tengerparti olasz kisvárosban, Arenzanoban vettünk részt magyar nyelvű szentmisén, abban a templomban, ahol a prágai „Kisjézus” szobrának másolatát őrzik.

Szombaton késő este érkeztünk vissza Ajkára sok-sok élménnyel, kegyelmekkel gazdagodva. Köszönjük Istennek a kapott áldást és kegyelmeket, Tibor atyának pedig a lelki vezetést, a szentmiséket és közös imákat!

Dr. Kovács Gabriella

Comments are closed.

Ugrás az oldal tetejére »